onze-droom.reismee.nl

Singapore 3

Zaterdag 12 januari met de taxi naar Chinatown. De chauffer zette ons af bij de grote tempel waar ook toeristen naar binnen mogen. Een zeer grote wijk volledig versiert vanwege het Chinese nieuwjaar. We zagen een antiek winkeltje waar we zeer warm werden ontvangen. Daarna heerlijke ijs koffie en gaan wandelen langs winkels en kramen. Er was ook een plein met dansers en levende muziek.

Midden in Chinatown genoten van de lunch, bami soep voor de dames en saté voor de heren. Na vele kilometers slenteren richting de taxi standplaats en terug naar het hotel. Na een zalige koffie milkshake onder de douche voor het avondprogramma.

Nadat Ben onze vluchten voor zondag heeft bevestigd en de boardingpassen heeft geprint naar het Novotel aan Clark Quay voor een gezellige avond met John en Lynn uit Australië die op dit moment ook hier zijn. Helaas voor ons begon het de onweren en regenen, de eerste bui in een stralend Singapore. Na een poosje stopte de regen en zijn we met de rivercruise meegegaan en hebben Singapore bij nacht gezien vanaf de rivier inclusief de lichtshow nu vanaf de achterkant. De water en lichtshow hebben we dus van alle kanten bekeken. In een gezellige bar aan het water met ons allen wat gedronken.

Zondag 13 januari.Na het ontbijt de koffers inpakken en voor 12.00 uur afgeven. Daarna gaan we wat eten en drinken voordat we aan het volgende deel van ons avontuur gaan beginnen. Vliegen straks naar Vietnam, Ho Chi Min City en na een korte over stop naar Australië, Melbourne.

We hebben genoten van het mooie weer en een zeer mooi stad Singapore.