onze-droom.reismee.nl

Van Singapore naar Australië

Zondag 13 januari zijn we om 14.00 uur vertrokken met 2 taxi's naar het vliegveld, onze chauffeur maakte er een wedstrijd van om eerder op het vliegveld te zijn dan Ben en Els door een andere route te nemen. Helaas problemen bij de incheck omdat volgens deze dame alle geboortenamen op de boardingkaarten moest staan die Ben 's-morgens had uitgeprint. Zij deed dus alles opnieuw.

Daarna wat gedronken en door de douane voor onze vlucht. De vlucht ging prima alleen was er op het vluegveld van Ho Min City weinig Engelse informatie aanwezig wat soms tot zoeken waar we naar toe moesten leidde. Aangekomen bij de vertrekgate naar Melbourne kwam Carl er achter dat hij zijn bril in het vliegtuig was vergeten.

Samen met Ben op zoek hoe dit opgelost kan worden. Gelukkig vonden zij een manager die hen door allerlei deuren meenam. Als de brillenkoker op tijd gevonden werd zou deze bij de gate worden afgegeven. Dus zij moesten nogmaals heel de weg afleggen richting de gate. Wij stonden vooraan bij de incheckbalie om in het vliegtuig te gaan toen iemand kwam aanhollen met de bril. Geweldige service van het vliegveldpersoneel.

De vlucht naar Melbourne verliep hobbelig en lang, we hebben drie kwartier rondjes gevlogen boven de luchthaven omdat het zo druk was. Dit merkten we ook bij controleren van passagiers kaarten die iedereen moet invullen, lange rijen, daarna naar de band voor de koffers. Ben en Carl stonden te wachten maar onze koffers lagen niet op de band. Toen het rustiger werd zagen wij onze 4 koffers netjes bij elkaar naast de band staan. Ra ra ra,

Langs de douane ging zo gemakkelijk toen ze onze t-shirts zagen. Ze vonden het erg leuk en we moesten vooral bij elkaar blijven en stonden zo buiten. Toen opzoek naar een werkende ATM want die in de aankomsthal deed het niet, ook weer gelukt we hebben dollars, we moesten 1 grote taxi hebben naar het hotel dat weer de nodige wachttijd opleverde. De taxi bracht ons naar Travellodge, maar de verkeerde locatie, waardoor we nogmaals alles moesten inladen in een andere taxi naar het juiste hotel.

Nu zijn we even de stad in geweest voor een drankje en wat boodschappen, Els en ik draaien even een was in het hotel en daarna gaan we de stad in om te eten.

Morgen 14 januari de auto en matras ophalen en dan gaan we richting Mildura, wel met een stop in een motel. Het is tenslotte vakantie.

Horst

Een reis met hobbels, maar uiteindelijk alles goed. Veel plezier, Horst & Ilse

Ben & Els Hengst

Ja, er gebeurt altijd wat onderweg en dat houd het spannend en leuk.

Nora Langenbach

Jullie reis is tot nu toe vol met ongeplande gebeurtenissen. Spannend! Maar het komt altijd weer goed.

André

Het is net wat je zegt "het is vakantie''. Veel vakantie plezier.

Marga Dannis

Leuk om zo mee te lezen wat jullie allemaal zoal beleven down under. Ben natuurlijk stik benieuwd naar die tshirts die jullie droegen - foto???
Geniet van de trip