onze-droom.reismee.nl

Van Charlton naar Mildura

Het was ontzettend warm in het motel van Charlton maar de airco maakte zoveel herrie dat we hem hebben uitgezet, we waren zeer vroeg wakker en zijn om 07.00 uur gaan zwemmen, mocht eigenlijk pas om 09.00 uur maar dan willen we al rijden. Hierna heerlijk een ontbijt in de bakkerij van Charlton,

In de plaats Wycheproof was een buiten museum met allerlei bijzondere spullen, daarna naar Ouyen gereden voor de lunch. Het was ondertussen 47 graden en veel te warm buiten, na het eten wilde de auto niet meer starten. Helaas mag je hier niet gelijk de RACV, de Australische ANWB bellen je moet dit eerst via de verzekering doen. Maar ja, Ben heeft de auto nog geen 24 uur en de verzekering was ook nog niet geregistreerd. Ruim een uur gewacht en toen de monteur er was startte de auto zonder problemen. Waarschijnlijk een probleem met de startmotor.

Door gereden naar Mildura, eerste langs de garage, maar het was erg druk en geen parkeerplek. Naar het hotel en ingecheckt met lopende motor. We zijn met de bagage naar boven gegaan. Toen Ben weer bij de auto kwam om naar de garage te rijden sloeg deze af en wilde niets meer doen. De monteur van de garage kwam kijken en vermoedt dat er een achoholslot in heeft gezeten dat is verwijderd maar dat niet alle draden juist zijn gemonteerd. Zou een klusje van een half uur zijn, maar ja eerst moet de auto naar de garage. John gebeld en die komt morgen om 09.00 uur om Ben te slepen. Ben moet in die tussentijd alles regelen met de verzekering en de dealer die de auto aan ons verkocht heeft.

We zijn maar lekker gaan zwemmen bij het hotel en daarna dochen en naar de stad om te eten.

Op de kamer van Ben en Els nog een biertje en een wijntje gedronken en toen naar bed.

17 januari 2019

De auto staat bij de garage en zou vandaag klaar moeten zijn. We gaan met ons allen naar een groot winkelcentrum om wat kleding en andere spullen te kopen zodat wij zaterdag of uiterlijk zondag naar onze volgende bestemming kunnen rijden met de caravan er achter.

Wel is het grote problem dat het extreem heet is en dat de nacht temperatuur bijna net zo hoog blijft als overdag en we weten niet of dit lekker is om in de caravan te slapen. We gaan hier nog op terugkomen.

Leen & Pleuntje Klok

Er komen bij ons berichten binnen via het internet dat het zeer warm weer is in Australië. Wat een pech hebben jullie met de auto. Wij hopen dat de problemen gauw over zijn en dat jullie verder zonder problemen mogen genieten van het land en vakantie

Tony and Ucki

Very hot inland, we have a nice sea breeze. Bugger about the car..

Horst

Ja inderdaad berichten dat de 15 heetste plastsen van de wereld momenteel in Australië zijn. Doe maar rustig aan en zoek de koele kant op. Ook van binnen ?

Jan Hengst

This Australia at it's best - welcome Dutchies in heat they are not used to! I am sure that the car will be sorted out by the time you guys arrive in Canberra. Bij ons - vol verwachting klopt ons hart - salamat datang.

Nora Langenbach

Pfff, wat een hitte! Tegenovergestelde van wat ik daar heb mee gemaakt. Toen was het koeler dan normaal. Vervelend zeg, die auto! Hoop dat ze die snel kunnen repareren! Vergeet geen hoed/pet te dragen!

Carmen en Tom Boon von Ochssee

Hallo vakantiegangers,
Wat een pech met die hitte en de pas gekochte auto. Hoop dat jullie weer een voorspoediger reis zullen hebben. Gelijk hebben jullie om in die hitte vaak gebruik te maken van het zwembad.
10 febr. hebben we de Valentijns Party met de Eastern Aces; voor het eerst zonder Carl helaas. De flyer is net uit en we hebben al 80 man, dus het belooft weer druk worden.
Wens jullie een prettige voortzetting van de reis en een stevige vijf en knuf van Tom en Carmen.

Marja en Carl Tentua

Het is inderdaad sinds lange tijd zo heet, overdag 45 graden met een gevoeld temperatuur van iver de 59 graden, maar we redden het prima, liefs van ons uit een zeer warm Australië