onze-droom.reismee.nl

Broken HIll

Wij hebben afgelopen nacht voor het eerst met ons vieren in de caravan geslapen en waren allemaal benieuwd hoe het zou zijn. Het duurde lang voordat we na het douchen ons plekje in de caravan hadden en gingen slapen, het was erg warm en veel hondengeblaf uit de buurt. Ook was ik bang om uit bed te vallen. Gelukkig viel alles mee en hebben toch nog geslapen. Om 08.00 uur zaten Carl en ik in het ochtend zonnetje, het was veel minder warm dan de voorgaande dagen en een Australische kampeerder noemde het “ pulli-weer” .

Om 09.00 uur met ons allen ontbeten in de campingkeuken vanwege de vele vliegen en plannen gemaakt voor vandaag. Eerst even langs een drogist want ik hen sinds onze aankomst in Melbourne een uitslag op beide enkels, blijkt inderdaad een schimmelinfectie te zijn die ik vermoedelijk in Singapore heb opgelopen. Met goed smeren moet het overgaan.

Na nog een paar boodschappen gedaan te hebben naar de base van de Flying Doctors. Een zeer leuke rondleiding gehad met veel informatie, het lijkt op de televisie serie maar dan zonder romantiek. Het is hier in de out-back echt nodig. Op de luchthaven geluncht.

Daarna naar Silverton, de locatie waar de filmen van Mad Max zijn opgenomen, er staan nog diverse voertuig en er is een museum maar daar zijn we niet in geweest, wel een heerlijk biertje hier gedronken.

Terug de auto in en een aantal kilometers verder naar Mundi Mundi. Dit is een prachtige uitkijkpost waar het goed zichtbaar is hoe de aardvlakken zijn, zeer uitgestrekte vlakken met rimpelige heuvelruggen, na veel prachtige foto’s door naar het volgende.

De Old Cementry Silverton. Hier zagen we graven van hele families die rond 1886 - 1889 zijn overleden. Je vraagt je af wat er toen gebeurt zou zijn.

Deze keer hebben we ook veel levende kangaroes gezien in tegenstelling tot andere dagen, ook geiten schapen en koeien, leuke foto's gemaakt.

Ben krijgt ook de gelegenheid om met deze auto over “dirt roads” te rijden, we probeerden nog bij een mijn te komen, maar vanwege wegwerkzaamheden was er een detour en zijn we terug gegaan.

Naar de stad en lekker pizza gegeten en nu op de camping dit verhaal schrijven.

Els

Weer ontzettend genoten.

Ben & Els Hengst

Kanarie?????

Nora Langenbach

Toch nog wat kunnen slapen gelukkig. Gast vast wennen!