onze-droom.reismee.nl

Laatste dag Canberra en Orange

Zaterdag 9 februari

Omdat we al heel veel van Canberra hebben gezien hebben we vandaag besloten het rustig aan te doen voor ons vertrek naar de volgende plaats. We gaan naar de grote Belconnen mall. De dames voor een pedicure terwijl de heren gaan winkelen. Na een uurtje genieten want we zaten in stoelen met een rugmassage hebben wij de heren weer opgezocht en hebben lekker sushi gelunched. Voor wij weggingen hadden we nog even alle was gewassen en opgehangen op de camping. Nu was het wel erg gaan waaien en waren benieuwd of alles nog aan de lijnen hing. Gelukkig viel het mee toen we na het doen van de boodschappen voor 2 dagen terug kwamen op de camping, er lagen maar een paar kledingstukken op de grond en alles was droog.

Zondag 10 februari

Bijtijds opstaan en inpakken. Het gaat allemaal steeds vlugger en we raken goed op elkaar ingespeeld. We hebben gisteravond de route uitgestippeld en we rijden via Goulburn. De stad van het merino schaap. Na een heerlijke koffie ook door het museum gelopen en allerlei kleding bewonderd dat gemaakt is van merinowol. Daarna door na Taralga, volgens onze kaart een zeer goed te rijden weg. In Taralga heeft Els in de caravan de lunch gemaakt terwijl wij even een rondje liepen. Nu door naar Bathurst. Een weg die wij niet verwacht hadden met zeer veel haarspeldbochten, stijgingen en dalingen die veel van de stuur kunsten van Ben vergden zeker omdat we reden met de caravan. Chapeu hiervoor. Op een betere weg door naar Orange.

Maandag 11 februari

Orange stond op onze lijst omdat ik vroeger een vriendin had die afkomstig was uit Orange. Ben en Els hebben eerder al geprobeerd haar te vinden, maar dit is helaas niet gelukt. Misschien dat wandelend door Orange herinneringen zouden komen. Helaas lukt dat ook niet. Ik herinner mij Orange als een stoffig klein stadje zonder iets en de reden dat Gloria naar Canberra kwam om te werken. Nu is het een zeer grote plaats met van alles en nog wat en geen stoffige uitstraling. Na de lunch op de camping zijn we naar het circuit van Bathurst gereden. Zowel Carl als Els hebben het circuit gereden, nadat Ben had voorgedaan hoe je met een automaat moet rijden. Applaus voor beiden. Ik heb wel op een vlak stuk gereden maar niet het gehele circuit met de stijgingen en dalingen, dit durfde ik niet met een automaat. Langs de weg terug naar de camping was een grote fruitkraam met heerlijk vers fruit voor de komende dagen.

Els

Weer erg leuk om alles terug te lezen, op naar de volgende avontuur ????

Horst

Met Els gaat het weer goed begrijp ik, nu ze op een circuit actief was. Goed dat jullie nu alles weer met z'n vieren kunnen doen. Nog veel plezier de volgende dagen.

Ben & Els Hengst

mooi omschreven in leuke stukjes, waarvanuit het genieten blijkt.

Zizani Trinidad

Leuk om jullie ervaringen en verhalen weer te lezen ☺☺

Francien

Wat een mooie dingen zien jullie tijdens de reis.
Mooi om te lezen dat het echt een droomreis is.
Nog heel veel plezier verder

Ucki and Tony

Hi Marja, we had the dust bowl here yesterday. Everything is covered in red dust from last nights dust storm. Hoping we some heavy rain today, if not lots of work to clean all the dust off???

Piet en Riet

Wat een geweldig belevennnissen allemaal op naar de volgende
Nog heelveel vakantie plezier GENIET nog maar even door met z'n viertjes
Liefs Piet en Riet