onze-droom.reismee.nl

Katoomba en Jenolan caves

Dinsdag 12 februari

Vanochtend alles weer Ingepakt en vertrokken naar het volgende punt van onze reis. Onderweg drinken we koffie in Blackheat en bezoeken een vintage winkel. 2 etages met echt van alles en nog wat. We zagen leuke dingen staan zoals Matchbox autootjes in de originele doosjes. Maar ja we kunnen niet zoveel meenemen richting Nederland zonder extra kosten. In de caravan heeft Els de lunch klaargemaakt voordat we verder reden naar caravanpark Katoomba Falls. Nadat de tent opgezet was naast de caravan hebben we nog even een korte wandeling gemaakt naar het uitkijkpunt 3 zusters. Vlak bij de camping.

Woensdag 13 februari

Na het ontbijt zijn we de wandelingen door de Blue Mountains gaan lopen richting de 3 sisters. Geweldige wandelingen met allerlei hoogtes en uitzichten. Rond het middaguur naar Katoomba voor Koffie en daarna naar het Echo point gereden om te kijken hoe we het morgen gaan doen met de grote wandeling in het dal. Op de terugweg toch nog een eind gelopen, zeer mooie uitzichten.

Donderdag 14 februari

We zijn vroeg bij het opstappunt voor de trein. Ik vind het doodeng. We staan eerst netjes in de rij en dan stappen we in de trein die zo stijl naar beneden rijdt dat je denkt er uit te vallen. Dit kan natuurlijk niet maar ik vind het niet leuk en kom bibberend beneden aan en heb tijd nodig om bij te komen voordat ik kan gaan genieten van de prachtige natuur in het dal. We hebben ook zeer veel geluk met de vogels die wij zien, zoals de lyrebird en een soort nachtegaal, die zelfs een prachtig lied floot in de camera van Carl. Na ruim 2 uur beneden gewandeld te hebben moesten we weer omhoog. Blijft niet leuk voor iemand met hoogtevrees. Daar zijn Ben, Els en Carl met de gondel naar de berg gegaan van de 3 sisters en na een korte Wandeling weer terug naar de plek waar ik op hen en wacht. Ze willen graag ook nog met de andere gondel naar het dal en terug. Ik blijf boven met een milkshake op hun wachten. We, Els en ik krijgen een pubmaaltijd voor Valentijnsdag aangeboden van de mannen in Blackheat.

Vrijdag 15 februari

Vandaag vroeg naar Jenolan Caves gereden, dit is 1 ½ uur rijden bij Katoomba vandaan door een rij bergen van de Blue Mountains met haarspeldbochten en stijgingen en dalingen. Gelukkig alles zonder caravan. Aangekomen eerst lekkere koffie en een wandeling boeken door de Caves onder begeleiding en met uitleg. Erg mooie tocht met veel interessante verhalen en weetjes, de gids doet zelfs het licht uit om te laten voelen hoe het vroeger ging. Na de broodjeslunch die wij meegenomen hadden besluiten we om de “rivier walk” te gaan lopen. Geen van ons heeft gekeken hoe lang de loop is. Via allemaal smalle paadjes en bruggetjes zien we een zeer mooie natuur en worden ook nog verrast door een walleby die van de ene oever naar de andere spring. Na ruim een uur lopen en foto's / video’s maken houdt het pad op en staan we elkaar aan te kijken wat nu. We besluiten de route terug te lopen wat nu vlugger gaat omdat we niets meer vastleggen. Aangekomen bij het startpunt zien we dat het een retour loop is. We hebben het dus goed gedaan en vandaag net als gisteren zeer vele stappen gezet.

Els

We beleven elke dag weer iets nieuws. En genieten elke dag hé schoonzus. Trouwens prachtig geschreven

Ucki and Tony

The caves are beautiful as are thr streams with the freshest water

Ben & Els Hengst

mooi weergegeven.

Nora Langenbach

De Jenolan caves en de Blue Mountains. Ik ben daar ook geweest. Van de caves kan ik me niet veel meer herinneren