onze-droom.reismee.nl

Ulladalla, Milton en Batemans Bay

Woensdag 27 februari


Na alles ingepakt te hebben vertrekken we via Berry voor koffie en natuurlijk het winkelen naar een BIG4 camping bij Burrell Lake. Op ons gemak alles opgezet, we hebben hier gelukkig een eigen douche en toilet, heerlijk allemaal een douche genomen en door naar Milton voor het diner/bbq georganiseerd door Ucki en Tony. Tot onze grote verrassing waren er naast ons 15 gasten. Er was voldoende te eten en te drinken en we hebben weer volop genoten. Het wordt voor Carl steeds makkelijker om aan gesprekken deel te nemen.


Donderdag 28 februari


Helaas word ik al weken gek geprikt door alle insecten die dit leuk vinden en kan ik  door mijn allergie, hier weinig tegen of voor gebruiken en is een van de insectenbeten in mijn arm gaan ontsteken. Dus op naar medical clinic voor mijn uitslag. De doctor schrijft een cortisonzalf voor en dit helpt inderdaad na een paar dagen smeren. Door naar het voor mij bekende Pebbly beach voor een heerlijke zwemparty in zee. Hierna gaan we door naar Jean en Chris voor diner. Gezellig bij praten met alle familie. Dit is voor Ann een bijzondere dag omdat Cees vandaag jarig zou zijn. Na de nodige witte wijn vertrekken we naar de camping.


Vrijdag 1 maart


Gisteren kwam het verzoek om Indische bami te maken dus doen we hier de boodschappen voor. Helaas is nog niet alles te verkrijgen in Australië en moet ik roeren met de riemen die ik heb. Ucki heeft gevraagd of wij vrijdag in haar huis kunnen slapen i.v.m. met de honden, zij moet Naar Sydney. Natuurlijk doen wij dit, dan kunnen we alle was wassen en slapen in een echt bed voor een nacht. We hebben een afspraak gemaakt om naar de wijnerij te gaan waar Ted werkt en daar deel te nemen aan een proeverij. De wijnerij ligt in de buurt van Bomaderry dus is een eindje rijden maar we kopen wel een paar heerlijke flessen wijn. Door naar het huisadres van Rizzy en Ted boven op een heuvel in 

Graydons. Na een heerlijk diner en genoten te hebben van het prachtige uitzicht door naar huis van Ucki om te slapen.


Zaterdag 2 maart


Alle was gewassen en opgehangen. Er staat veel wind. Ondertussen heb ik de Bami gekookt en hebben Ben en Carl het Elvis schilderij dat ik voor mijn verjaardag heb gehad uit de lijst gehaald en opgerold zodat ik het Naar Nederland kan sturen. Met zijn allen naar Milton Country Fair. Daar ontmoeten we buiten Jean en Chris ook Ucki en Tony. Het is een grote Country Fair met paarden, varkens, oude auto’s, snuisterijen en van allerlei andere country artikelen. Naar Ucki en Tony om met z’n allen bami te eten. Het valt gelukkig in goede smaak. Na dit gezellige eten gaan we met alle schone was naar de caravan waar wij natuurlijk de bedden nog moeten opmaken en alles opruimen.


Zondag 3 maart


Naar Batemans Bay voor koffie en lunch. Hierna door naar Malua Bay waar we heerlijk hebben gezond en gezwommen. We wilden in een barretje even wat drinken maar tot onze verbazing was de bar gesloten om 17.00 uur. We zouden in Batemans Bay fish en chips gaan eten maar wilden eerst wat drinken, dus wij een andere bar in en tot onze verbazing moesten wij buiten een drankje ook iets te eten bestellen. Na een paar sneden garlic brood en een mountain goat biertje toch naar het andere tentje voor de lang verwachte Fish en chips. Na het eten, het was nog vroeg, stelde Els voor om via de Clive  te rijden als herinnering voor mij. Rijdend op deze weg via de Clive mountain komen we bij het plaatsje Braidwood. Dit herken ik direct van vroeger, ik heb hier ooit een hond aangereden, niet als enige, we reden file in de avond na een dagje stranden moest van Pa doorrijden, ik wilde eigenlijk direct stoppen met auto rijden. Hier stoppen we voor koffie.


Maandag 4 maart


We drinken weer onze koffie in Ulladalla en rijden door naar Ucki voor de zonnebril van Carl die hij de avond ervoor is vergeten. Via Chris hebben we de route gekregen over de Wheel barrow road en rijden dus een route over een dirtroad door de mountains. We doorgereden naar Mollimook beach waar we een poosje hebben rondgelopen, daarna door naar Kioloa beach / merry beach. Alleen Carl heft hier gezwommen, wij hadden niet zoveel zin. Terug naar de caravan aangezien we morgen vertrekken.


Reacties

Reacties

Jan Hengst

tsjonge jonge, daar komt geen eind aan julie plezier. Harstikke leuk dat er zo veel te genieten is van dingen die wij als vanzelf beschouwen. Heh, ander land andere dingen!

Horst

Die Carl toch, hahaha. Veel plezier nog.

Sonja en Gerard

Mooie verhalen weer. Volgens ons zijn jullie wel paar kilo aangekomen ...ha ha

Nora Langenbach

Fijn dat jullie zo genieten!

Els

Mooi geschreven, en we genieten met volle teugen ????

Zizani Trinidad

Fijn om jullier verhalen weer te lezen ?.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!