onze-droom.reismee.nl

Tuross Head, Merinbula en Lake Entrance

Dinsdag 5 maart

Ons verblijf in deze buurt zit er weer op en we gaan inpakken en vertrek ken van de camping in Burrell Lake. Het is een grote maar rustige camping waar wij een eigen toilet en douche hebben. Dit is ideaal voor mij aangezien ik niet zo’n kampeerder ben en een hekel heb om met alles over terreinen te moeten lopen om te gaan douchen, het kan niet overal maar ik ben wel blij met dit beetje luxe. We zijn steeds vlugger met inpakken en voor 10.00 uur zijn we al op weg voor de koffie. In het historische plaatsje Mogo wordt gestopt voor koffie en souvenirs. Helaas is de koffie geen succes, Carl en ik drinken het liefst iced Long black. Dat is een koude zwarte koffie. We krijgen zwarte warme koffie en als we zeggen dat we iced koffie willen dan brengt de serveerster dezelfde koffie met wat ijsblokjes erin. Er zijn hele leuke winkeltjes die we allemaal een bezoek brengen. Dan stappen we in de auto en rijden naar Moruya om een bloemetje voor Ann te kopen en omdat het alweer over 13.00 uur is voor lunch. We vinden en kleine lunchroom die allemaal verse ingrediënten gebruikt, helaas gaat het bestellen niet zoals het hoort. Eerst missen we een milkshake en dan is de eiersalade op die ook was besteld. Het is goed gekomen en vol goede moed rijden we door naar Ann in Tuross Head. We worden van harte welkom geheten door de hond Peppie. Ann stelt voor om voor het eten een wandeling te maken langs het bijzondere strand van Brulee. We lopen voor meer dan 1 uur over het strand, de rotsen en genieten van alle natuur. Na een heerlijk diner gegeten te hebben dat wordt gevolgd door vele gesprekken onder het genoot van een wijntje wordt rond 01.00 uur ons bedje opgezocht.

Woensdag 6 maart

Met Ann rijden we naar Moruya voor koffie en voor een knipbeurt van Peppie. Helaas regent het al de hele ochtend en biedt Ann aan, nadat wij Peppie weer hebben opgehaald, om met de auto de toer rond Tuross Head te doen. Na lunch vertrekken we naar Merimbula. Er staat zeer veel wind op de camping. Volgens andere kampeerders is het al enige tijd mooi weer, maar dat verandert nu en het is best koud geworden. Nadat alles staat besluiten we om lekker uit eten te gaan na het halen van ontbijtspullen. We komen bij een Thai terecht en genieten van een lekkere maaltijd. Terug op de camping is het koud en we vluchten na het drinken van een kop koffie ons bed in. Zelfs de verwarming gaf niet de warmte met alle wind die er waaide.

Donderdag 7 maart

Na een koude nacht hebben we allemaal uitgeslapen omdat we pas laat in slaap vielen doordat de wind veel onrust veroorzaakte. Gelukkig is de wind gaan liggen en heeft Ben voor iedereen eieren gebakken met spek en worstjes. We besluiten om naar het Killer Whale museum in Eden te gaan. Een geweldig museum waar de geschiedenis van orka’s met aboriginals zichtbaar wordt gemaakt voordat er blanken waren in deze streek. Daarna heerlijke oesters gegeten bij Wheeler in Pambula. We waren in het oesterkweekgebied dus moesten we dit wel doen. Ben, Carl en ik naturel en Els met iets er op vanonder de gril. Omdat we laat de oesters gegeten hebben gaan we nog even een strandwandeling doen bij Merimbula beach. Heerlijk tot aan onze kuiten door het water lopen. Het was niet warm maar ook niet koud dus lekker om de dag af te sluiten. Er staat geen wind meer maar het is niet echt warm in de tent en omdat er zaterdag regen wordt opgegeven besluiten we om niet langer in Merinbula te blijven maar morgenochtend te vertrekken naar Lake Entrance.

Vrijdag 8 maart

We staan om 07.30 uur op en na het ontbijt beginnen we op ons gemak met inpakken van de tent en de caravan, het gaat steeds vlugger en om 09.45 uur is alles klaar. De caravan moet alleen nog gekoppeld worden aan de auto. Gisteren kregen we van de campingbeheerder 4 kaartjes voor gratis koffie en omdat we al klaar zijn gaan we deze koffie drinken. Daar hoort Ben dat het een lang weekend is in Victoria waar we nu naar toe gaan en dat het erg druk is en dat hij beter een plaats kan reserveren. Hij gaat dus bellen en het klopt. Omdat hij een menber is van de Big4 krijgt hij nog een plek maar helaas niet met eigen douche en toilet. We gaan rijden en drinken koffie met een pie in het plaatje Cann Rivers. Dit is alleen een doorgangsplaats met wat eettentjes en motels. Door de bergen gaan we verder en als we bij de afslag naar Nowa Nowa komen ruiken we de bosbrand en zien aan de lucht dat er wat aan de hand is. Gelukkig moeten we nog een stuk verder. Als we bij Lake Entrance aankomen horen we dat er inderdaad wat last is van de bosbrand omdat het wat ruikt en de zon verduisterd, maar dat moet morgen minder zijn. Binnen een uur hebben we de caravan en tent opgezet en kunnen we eten halen voor vanavond en Els maakt heerlijke gehaktballen voor bij de bloemkool en aardappelen. Na een toetje, wicked sister, uitgezocht door Ben en de koffie gaan we allemaal even op internet dat op deze camping redelijk goed werkt.

Ben & Els Hengst

leuk geschreven allemaal.
als het niet lukt om Wicked Sister te vertalen, laat het maar weten. Ik doe het wel!!!!

Els

Weer fantastisch geschreven Marja,???

Nora Langenbach

Toch nu wel wat wisselvallig weer. Dat geeft charme aan het kamperen. Fijn dat jullie xo genieten.

Piet en Riet

Wat zien Jullie toch mooie dingen mooi geschreven allemaal
Lieve groetjes