onze-droom.reismee.nl

Lakes Entrance, Traralagon en Warburton

Zaterdag 9 maart

In de ochtend wandelen we naar het centrum van Lakes Entrance voor koffie. Onderweg zien we dat er een markt is langs de haven. Hier wandelen we langs richting de Brug naar het strand. Helaas staat er veel te veel wind voor te gaan zwemmen, wel lopen we langs de zee eerst een paar km de ene kant op en dan naar de andere kant en terug. We eten een fishburger bij de enige strandtent. Heerlijk vers en lopen via de havenmarkt terug. We krijgen nog gratis garnalen te proeven en Ben gaat met een haai op de foto. We lopen terug naar de camping en galen de auto en rijden via Bairnsdale naar Paynesville. Elaas stinkt het hier heel erg naar zeewier, wel maken we mooie foto’s op de pier en van vogels. Terug naar de camping voor macaroni.

Zondag 10 maart

Ben en Carl bakken eieren met spek en worstjes. Met de auto via Bairnsdale voor koffie door naar Sale, Stratford en Longford naar de Shoreline drive. We rijden de Ninety mill beach. Na diverse wandelingen op het strand naar Seaspray en Sale voor een zeer late lunch. We eten kip met patat en salade. Terug via alle rook van de bushfires en een druppel regen. Zowel egEls als ik hebben last van de rook. Op de camping gaat het plotseling erg waaien en de rook is weg.

Maandag 11 maart

Ingepakt en gereden via Sale voor koffie naar Traralagon, Aangekomen om de camping geluncht en naar winkelcentrum voor pedicure en de nodige voor boodschappen voor de komende 2 dagen. Helaas is de spa gesloten wel gezwommen in een door het zonnetje verwarmd zwembad. Het is koud water maar wel te doen. Lekker warm gedoucht maar dan volgt een Koude en winderige avond,. Aangezien we de tent niet opgezet hebben wordt er gegeten in de campkeuken. Daar spelen we ook een spelletje voor we naar bed gaan.

Dinsdag 12 maart

Ingepakt en via Neerim South voor koffie. Helaas is er zeer veel regen. Aangekomen in Warburton regent het nog steeds en een deel van de geplande route voor vandaag is afgesloten vanwege de bosbrand. Carl en ik besluiten een cabin te nemen vanwege de regen, Ben en Els blijven in de caravan zonder dat de tent wordt opgebouwd, we halen nog even een paar boodschappen, koken en eten in de campkeuken. Hierna gaan we naar onze eigen slaapplaatsen.