onze-droom.reismee.nl

Warburton, Ballarat en Geelong

Woensdag 13 maart

Na een rustige nacht in de cabin naar de campkeuken om te ontbijten, aangezien we elk aan een kant van de camping zitten is de campkeuken in het midden. Omdat de weg naar de Upper Yarrah dam nog steeds is afgesloten vanwege bosbranden gaan onze plannen om dit te bezoeken niet door. We besluiten een wandeling te gaan maken richting de La la Falls. Een loop van 3,5 km heen en terug. Het gaat op sommige plaatsen flink omhoog en het pad is niet altijd breed genoeg om naast elkaar te lopen. Naar beneden gaat een stuk vlugger. Omdat het droog is en er weinig rook hangt gaan we ok de 6,5 km riverwalk doen rond de Yarrah river. We lopen de hele dag door prachtige natuur en zien van alles behalve de platypus, deze zou wel in de river moeten zijn, maar helaas. Terug op de camping wil Els alle was wassen en drogen en dit kost ons de rest van de avond. Bij het afhalen van het bed zien we een vochtplek en Ben ziet dat er een lekkage is bij een van de ramen hij moet dit dus gaan repareren.

Donderdag 14 maart

We hebben in de morgen weer alles ingepakt en onze spullen van de cabin weer in de caravan gezet. Gelukkig is de matras droog en gaan we vol goede moet op weg naar de volgende camping in Ballarat. Onderweg hebben we geluncht in Bacchus Marsh. Hier doen we ook gelijk de Boodschappen voor de volgende dag. Ik vind nog een plekje om mijn gezicht van wat haar te ontdoen en daarna rijden we door. Aangekomen en de caravan en tent opgezet besluiten we voor het eten nog even te gaan zwemmen in het verwarmde binnenbad en even lekker te liggen in de Spa. Terug bij de caravan na allemaal gedoucht te hebben eten we lekker kangoeroe biefstuk met aardappelen en groente.

Vrijdag 15 maart

Tijdens de planning van onze reis zagen wij in “All you need is love” van Robert ter Brink iets over een goudmijnstadje in de buurt van Melbourne. Ik wilde hier dol graag naar toe en Ben heeft het programma aangepast zodat wij een bezoek kunnen brengen aan Sovereign Hill. De entree is niet goedkoop, maar we zijn er om 10.00 uur en vertrekken pas om 17.30 uur en weten dat we nog niet alles hebben gezien. Wel de belangrijkste dingen zoals een bezoek aan de ondergrondse mijn, zowel zelfstandig als met een begeleide tour, de rode soldaten. De hele dag door wordt er in historische kleding alles van vroeger nagespeeld en worden hierbij soms ook de toeristen betrokken. Een zalige dag is het geweest. Terug op de camping maken we het eten, rijst met garnalen en broccoli en gaan dan toch nog zwemmen en heerlijk liggen in de spa. Er hangt zelfs een grote televisie en kijken we een programma terwijl we lekker in warm water liggen.

Zaterdag 16 maart

Alle spullen weer Ingepakt en we zijn klaar voor vertrek naar Geelong. We besluiten boodschappen en koffie te drinken in het winkelcentrum in Ballarat nadat we uitgecheckt zijn bij de camping. Onderweg lunchen we in Meredith. En klein plaatsje maar omdat het dicht bij Melbourne ligt aardig aan het groeien. Na het opzetten van de caravan en tent gaan we nog naar Torquay Whites Beach waar we heerlijk gewandeld hebben in de zachte zeebries. Vlug naar de caravan voor heerlijk kangoeroe worstjes. Na een aantal spelletjes skiboo gaan we slapen.

Zondag 17 maart

We gaan vandaag naar het plaatsje Little River. Hier is volgens sommige legendes de Little River band ontstaan, een ander verhaal is is dat zij als de Mississippi band, een naam die zij niet mochten gebruiken, door of langs de plaats Little River reden en zeiden dit is de nieuwe naam voor onze band. Wat het echte verhaal is zullen we waarschijnlijk nooit te weten komen. Bij het naar binnen rijden van Little River zagen we een bord dat er een markt was op de primary school en hebben we rondgelopen en van de koffie genoten, na het eten van een hotdog besluiten we richting auto te lopen en komen nog langs een gebouw met de mooie naam Mechanisch Instituut. Het was niet meer in gebruik maar er was wel een tafel van het historisch genootschap met boekjes over oud Little River. Er volgt een zeer leuk gesprek met iemand van dit genootschap die ok het een en ander weet van de band en KNS meeneemt voor een privé tour door de library waar een aantal artikelen te vinden zijn van de band, zoals een gesigneerd t-shirt, platen, enz. Heel erg leuk om dit te vinden. Ook vertelt hij nog over een aantal leuke oude gebouwen om te gaan bezichtigen, zoals het station en de Blue Stone Bridge gemaakt van gehakte stenen. Ook hadden de mannen een foto gezien op de markt van een zeer oude vrachtwagen en die zou bij het hotel staan, ook gevonden en foto’s gemaakt.

Terug naar Geelong en daar hebben we de hele boulevard afgelopen waar allemaal beelden staan. Er zijn dus weer veel foto’s gemaakt. Onderweg wat te drinken en ook nog wat gegeten en weer terug naar waar de auto staat. Nog even groente gehaald en op de camping heerlijk kangaroe hamburgers gegeten. Vanavond op tijd naar bed want morgen gaan we weer inpakken en naar de volgende camping.

Els

Weer leuk geschreven Marja, En we hebben weer prachtig weer nu, hopen dat het zo blijft.

Robert

Weer veel meegemaakt zo te zien, gezond gegeten en heerlijk kunnen genieten!

André

Weer met veel plezier jullie verhaal gelezen, zeer leuk dat jullie ook in Little River zijn geweest. En nu weer verder miles maken.

cobie en meeuw

FIJN DAT JULLIE HET LEUK HEBBEN ben de laatste tijd niet zo fit geweest willen jullie mij daarvoor exuseren ik hoe van jullie als wedstrijd plant wil ik as vrijdeg de SEVENTHIE HEAVEN OPHALEN MET JOU GOEDKEURING MARJA ??/fijne rijs verder doeiallemaal

Nora Langenbach

Ik geniet iedere keer van de verhalen en op internet kijk ik waar alles precies ligt. Fijn dat op FB nu de foto's te zien zijn!

Car;

Geweldig wat ik allemaal op afstand mee mag maken.

Zizani Trinidad

Weer met veel plezier jullie verhaal gelezen. Fijne reis verder.

Ben & Els Hengst

erg leuk en vooral aanvullend geschreven, we doen hetzelfde maar de indrukken blijken anders .

Carmen BvO

Wat fijn dat we met jullie kunnen meereizen. Prettige voortzetting lief viertal ! xXx