onze-droom.reismee.nl

Great Ocean Road

Maandag 18 maart

Het inpakken en weggaan gaat steeds vlugger, we hebben gewoon allemaal een taak die we uitvoeren na het ontbijt waardoor we steeds voor 10,00 uur klaar staan voor vertrek. We vertrekken uit Geelong en gaan via de Great Ocean Road richting Apollo Bay. Helaas wordt het druilig weer en is het heel erg druk. We stoppen wel voor een paar foto momenten maar besluiten vanwege de drukte en de wegwerkzaamheden door te rijden naar Apollo Bay waar we in Café 153 genieten van een kop koffie en lunch voor we naar de camping gaan, helaas is er geen Woolworths en halen het avondeten bij een andere supermarkt. Tijdens het opzetten van de tent aan de caravan wordt ik ontzettend duizelig en moet zelfs gaan zitten. Achteraf weet ik dat ik de dag ervoor mijn hoofd heb gestoten en heel misschien heb ik een kleine hersenschudding. Ik blijf de hele dag en avond duizelig en mag van de anderen alleen nog blijven zitten.

Dinsdag 19 maart

We staan op met een dikke mist vanuit zee en die blijft in de bergen hangen. Het is heel erg nat en vochtig. Omdat dit geen weer is om langs de Great Ocean Road naar look-out te gaan voor het maken van foto’s besluiten we via de binnen weg naar Colac te rijden. Dit is een stuk landinwaarts en zodra we door de bergen zijn klaart het op. We gaan naar een klein koffie zaakje voor koffie en lunch en kijken onze ogen uit. Heel de zaak staat vol met allerlei klokken waarvan de meeste lopen en ook bijzondere exemplaren. Na het doen van de boodschappen bij Woolworths en het aftanken van de auto gaan we terug richting de camping omdat ik nog steeds niet zo lekker ben. Met 2 paracetamol in mij heb ik geslapen tot aan het avondeten.

Woensdag 20 maart

Het zit ons niet mee, nu is er zowel zee mist als regen. Maar we laten ons niet kennen en vertrekken richting West op de Great Ocean Road naar de 12 apostelen. Dit zijn er geen 12 meer maar 8 en in de toekomst zullen dit er nog minder worden omdat er langzaam stukken afbrokkelen. We dalen het Gipsen pad af richting het strand en lopen langs de voet van de kliffen voor zeer mooie uitzichten en foto's. Weer terug naar boven en vanaf de volgende look-outs worden we gehinderd door de vele Aziaten omdat iedereen foto’s wil maken. Het lukt ons toch en gaan met een tevreden gevoel naar de camping terug waar het helaas nog steeds zeer vochtig is. Met de verwarming aan spelen we na het avondeten nog een paar spelletjes skid-boo.

Donderdag 21 maart

Helaas regent het weer/nog steeds en er hangt opnieuw mist. We besluiten terug richting het oosten de Great Ocean Road af te rijden richting Lorne omdat we op de heenreis hier niet gestopt waren. Ben en Els weten nog een bijzondere plek waar zij op een eerdere reis koala’s en vogels hadden gezien. We stoppen bij de Kenneth River en na een heerlijke kop koffie gaan we het pad op waar inderdaad koala’s in de bomen zitten en de rosella’s en King parrots het zaad uit je handen komen eten. Daarna door naar Lorne voor een extra shot koffie en lunch. Nog een bezoek aan de VVV voor informatie over de Great Ocean Road. We zien veel gele kuif papagaaien en het lukt Carl zelfs om er eentje zaad uit zijn hand te laten eten. We gaan nog even naar de Wye River op de terugweg naar Apollo Bay. Gisteren hebben we besloten km vanavond pizza te gaan eten, maar aangekomen bij Iluka is deze gesloten. Bij Iluka hadden we eerder koffie gedronken. Terug naar de camping waar Els en ik de was gaan doen en om 19.00 uur rijden Ben en Carl naar een andere pizza zaak en komen terug met zalige pizza’s.

Vrijdag 22 maart

Vannacht slechts een grote regenbui en we hopen dat alles droog genoeg is om in te pakken. Ben heeft de verwarming in de tent aangezet in de avond zo dat het tentdoek toch aardig droog is. Als we bijna klaar zijn met inpakken zijn er toch weer druppels en zo verlaten wij Apollo Bay om weer de Great Ocean Road af te rijden, we drinken koffie bij Lavers Hill en rijden dan in ene keer door voor lunch en boodschappen in Warrnambool. Onderweg klaart de lucht op en aangekomen in Warrnambool schijnt de zon. Na het opzetten van de caravan en tent gaan we allemaal in het zonnetje zitten om te genieten. Els maakt het avondeten en Carl verzorgt de koffie. En zo beginnen aan het volgende deel van ons avontuur.

Horst

Veel inpakken - uitpakken - boodschappen - koffie drinken. Leuk om te lezen maar wat een gedoe, hoop dat jullie ook mooie dingen zien onderweg. Kan nog steeds geen foto's zien in reismee. klopt dat ? Groeten en het beste met je hoofdpijn.

Marja en Carl Tentua

We hebben al meer dan 2000 foto's maar de resolutie is te hoog en het internet op de camping te laag om er iets mee te kunnen doen.

Robert

Duizelig van te weinig zonlicht misschien ;)

Nu maar hopen dat het volhende deel van de reis zonnig verloopt!

Marja en Carl Tentua

Laten we het hopen. Gisteren hadden we zon. Vannacht regen.