onze-droom.reismee.nl

Broken HIll

Wij hebben afgelopen nacht voor het eerst met ons vieren in de caravan geslapen en waren allemaal benieuwd hoe het zou zijn. Het duurde lang voordat we na het douchen ons plekje in de caravan hadden en gingen slapen, het was erg warm en veel hondengeblaf uit de buurt. Ook was ik bang om uit bed te vallen. Gelukkig viel alles mee en hebben toch nog geslapen. Om 08.00 uur zaten Carl en ik in het ochtend zonnetje, het was veel minder warm dan de voorgaande dagen en een Australische kampeerder noemde het “ pulli-weer” .

Om 09.00 uur met ons allen ontbeten in de campingkeuken vanwege de vele vliegen en plannen gemaakt voor vandaag. Eerst even langs een drogist want ik hen sinds onze aankomst in Melbourne een uitslag op beide enkels, blijkt inderdaad een schimmelinfectie te zijn die ik vermoedelijk in Singapore heb opgelopen. Met goed smeren moet het overgaan.

Na nog een paar boodschappen gedaan te hebben naar de base van de Flying Doctors. Een zeer leuke rondleiding gehad met veel informatie, het lijkt op de televisie serie maar dan zonder romantiek. Het is hier in de out-back echt nodig. Op de luchthaven geluncht.

Daarna naar Silverton, de locatie waar de filmen van Mad Max zijn opgenomen, er staan nog diverse voertuig en er is een museum maar daar zijn we niet in geweest, wel een heerlijk biertje hier gedronken.

Terug de auto in en een aantal kilometers verder naar Mundi Mundi. Dit is een prachtige uitkijkpost waar het goed zichtbaar is hoe de aardvlakken zijn, zeer uitgestrekte vlakken met rimpelige heuvelruggen, na veel prachtige foto’s door naar het volgende.

De Old Cementry Silverton. Hier zagen we graven van hele families die rond 1886 - 1889 zijn overleden. Je vraagt je af wat er toen gebeurt zou zijn.

Deze keer hebben we ook veel levende kangaroes gezien in tegenstelling tot andere dagen, ook geiten schapen en koeien, leuke foto's gemaakt.

Ben krijgt ook de gelegenheid om met deze auto over “dirt roads” te rijden, we probeerden nog bij een mijn te komen, maar vanwege wegwerkzaamheden was er een detour en zijn we terug gegaan.

Naar de stad en lekker pizza gegeten en nu op de camping dit verhaal schrijven.

Van Mildura naar Broken Hill

Om 08.00 uur ontbeten in het hotel en daarna uitchecken, langs het oude huis van Lynn en John gereden alleen om te kijken. Daarna de boodschappen gedaan voor in de caravan, lekker koffie gedronken in de mall en op naar de caravan.

Alle spullen op de juiste wijze opgeborgen, de caravan reis klaar gemaakt en toen kwamen we tot de ontdekking dat de stekker niet past tussen de auto en de caravan,

Op naar BCF voor een tussenstekker, gelijk bij McCafe tosti's en drinken gehaald, terug naar de camping en alles aangesloten en het werkt!!!!!!!

Om 14.35 uur vertrokken met een tussenstop in Coomba om te tanken, plaspauze en wat te drinken naar Broken Hill.

We moesten voor 20.00 uur op de camping in Broken Hill zijn en dat haalden we gemakkelijk vanwege een half uur tijdsverschil, de caravan opzetten. Els en ik hebben allebei een was gedraaid en daarna hebben Ben en Els gekookt. Carl en ik hebben de was opgehangen, na het eten de was opgehaald bijna droog.

De mannen hebben de afwas gedaan en nu aan de koffie, straks lekker douchen en dan onze eerste nacht in de caravan. Ben benieuwd. Ben en Els ook.

Mildura 2

Vandaag na het ontbijt de auto voor een servicebeurt weggebracht, we gaan tenslotte vele kilometers maken.

In de wachttijd de video's die Carl gemaakt heeft over de afgelopen periode op de harde schijf gezet, met de laptop van Ben. Tevens wat foto's verkleind zodat ik deze bij de blog kan plaats en, kijken of het lukt.

Daarna naar de winkel voor opbergkratten voor onder het bed. Na wat passen en meten weten we wat we willen hebben. De auto is klaar van zijn beurt en na de lunch naar de bouwmarkt voor de onderkant van het bed.

Naar de camping en in de caravan de bedden opgemaakt, de kratten neergezet en het scheidingsgordijn gemaakt en opgehangen. Carl heeft de buitenkant gewassen tot dat de zandstorm te erg werd.

Els en Ben de kleding uitgezocht die nog in de caravan lag, besloten nog een paar keatten to kopen en terug naar het hotel. Vlug douchen en omkleden want om 19,.00 uur moeten we bij John en Lynn zijn.

Mildura

Vandaag om 09.00 uur de auto naar de garage gesleept ter reparatie. Het heeft inderdaad te maken met het verwijderde alcoholslot. Er is een zootje gemaakt van alle draden.

Besloten omdat het zo ontzettend heet is, 45 graden maar gevoelstemperatuur ver boven 50 graden, om met een taxi naar de mall te gaan voor de inkopen die we nog moeten doen. Eerst lekker ijskoffie, een groot glas koffie met zeer veel ijs, heerlijk. Daarna allemaal kleding passen en kopen. Heerlijke tosti's voor lunch met een milkshake. Dan krijgen we een telefoontje dat de auto klaar is.

Met de taxi naar het hotel, alle spullen op de kamer gelegd en de auto halen, rijdt weer prima. De autodealer waar de auto is gekocht in Melbourne heeft beloofd om de kosten die gemaakt zijn te vergoeden, geweldig.

Naar de camping waar de caravan opgeslagen staat en deze staat nu op een plaats waar de ekectra en water kunnen worden aangesloten, de matras voor onze slaapplaats past precies. Morgen eerst de verstevigingplaat bevestigen, kratjes kopen voor onze kleding, het scheidingsgordijn ophangen en dan zouden we zaterdag kunnen vertrekken.

Morgenavond gaan we nog naar John en Lynn, waarmee we in Singapore een gezellige boottocht hebben gemaakt.

Zaterdag moeten we om 10.00 uur het hotel verlaten, halen dan brood, melk, enz en gaan beginnen aan de volgende fase van onze reis met caravan naar Broken Hill. Mocht het toch zo zijn dat de temperatuur te hoog blijft richting Broken Hill dan kijken we of we ons programma moeten omgooien.

Lees de volgende blog.

Van Charlton naar Mildura

Het was ontzettend warm in het motel van Charlton maar de airco maakte zoveel herrie dat we hem hebben uitgezet, we waren zeer vroeg wakker en zijn om 07.00 uur gaan zwemmen, mocht eigenlijk pas om 09.00 uur maar dan willen we al rijden. Hierna heerlijk een ontbijt in de bakkerij van Charlton,

In de plaats Wycheproof was een buiten museum met allerlei bijzondere spullen, daarna naar Ouyen gereden voor de lunch. Het was ondertussen 47 graden en veel te warm buiten, na het eten wilde de auto niet meer starten. Helaas mag je hier niet gelijk de RACV, de Australische ANWB bellen je moet dit eerst via de verzekering doen. Maar ja, Ben heeft de auto nog geen 24 uur en de verzekering was ook nog niet geregistreerd. Ruim een uur gewacht en toen de monteur er was startte de auto zonder problemen. Waarschijnlijk een probleem met de startmotor.

Door gereden naar Mildura, eerste langs de garage, maar het was erg druk en geen parkeerplek. Naar het hotel en ingecheckt met lopende motor. We zijn met de bagage naar boven gegaan. Toen Ben weer bij de auto kwam om naar de garage te rijden sloeg deze af en wilde niets meer doen. De monteur van de garage kwam kijken en vermoedt dat er een achoholslot in heeft gezeten dat is verwijderd maar dat niet alle draden juist zijn gemonteerd. Zou een klusje van een half uur zijn, maar ja eerst moet de auto naar de garage. John gebeld en die komt morgen om 09.00 uur om Ben te slepen. Ben moet in die tussentijd alles regelen met de verzekering en de dealer die de auto aan ons verkocht heeft.

We zijn maar lekker gaan zwemmen bij het hotel en daarna dochen en naar de stad om te eten.

Op de kamer van Ben en Els nog een biertje en een wijntje gedronken en toen naar bed.

17 januari 2019

De auto staat bij de garage en zou vandaag klaar moeten zijn. We gaan met ons allen naar een groot winkelcentrum om wat kleding en andere spullen te kopen zodat wij zaterdag of uiterlijk zondag naar onze volgende bestemming kunnen rijden met de caravan er achter.

Wel is het grote problem dat het extreem heet is en dat de nacht temperatuur bijna net zo hoog blijft als overdag en we weten niet of dit lekker is om in de caravan te slapen. We gaan hier nog op terugkomen.

Melbourne en Charlton

Dinsdag 15 januari. Na een heerlijk glas champagne gisteravond om te proosten op onze reis en een kadootje voor Ben voor het vele regelen heerlijk geslapen en ontbeten in de Travellodge Southbank. Om 10.15 uur werden we gehaald om te gaan kijken naar de auto die Ben via internet had gekocht. Na de registratie, betaling en het afsluiten van de verzekering op weg naar Mildura. De auto rijdt goed volgens Ben en Carl en ik zullen ook een poging wagen voordat de caravan er aan gekoppeld wordt.

In Melbourne de bestelde matras opgehaald en ook gelijk een dekbed en kussens.

Wel rustig met nog een overnachting in een motel in Charlton, heerlijk geluncht en later ook voor de avond gegeten

Woensdag gaan we een start maken met de inrichting van de caravan boodschappen doen enz.

Van Singapore naar Australië

Zondag 13 januari zijn we om 14.00 uur vertrokken met 2 taxi's naar het vliegveld, onze chauffeur maakte er een wedstrijd van om eerder op het vliegveld te zijn dan Ben en Els door een andere route te nemen. Helaas problemen bij de incheck omdat volgens deze dame alle geboortenamen op de boardingkaarten moest staan die Ben 's-morgens had uitgeprint. Zij deed dus alles opnieuw.

Daarna wat gedronken en door de douane voor onze vlucht. De vlucht ging prima alleen was er op het vluegveld van Ho Min City weinig Engelse informatie aanwezig wat soms tot zoeken waar we naar toe moesten leidde. Aangekomen bij de vertrekgate naar Melbourne kwam Carl er achter dat hij zijn bril in het vliegtuig was vergeten.

Samen met Ben op zoek hoe dit opgelost kan worden. Gelukkig vonden zij een manager die hen door allerlei deuren meenam. Als de brillenkoker op tijd gevonden werd zou deze bij de gate worden afgegeven. Dus zij moesten nogmaals heel de weg afleggen richting de gate. Wij stonden vooraan bij de incheckbalie om in het vliegtuig te gaan toen iemand kwam aanhollen met de bril. Geweldige service van het vliegveldpersoneel.

De vlucht naar Melbourne verliep hobbelig en lang, we hebben drie kwartier rondjes gevlogen boven de luchthaven omdat het zo druk was. Dit merkten we ook bij controleren van passagiers kaarten die iedereen moet invullen, lange rijen, daarna naar de band voor de koffers. Ben en Carl stonden te wachten maar onze koffers lagen niet op de band. Toen het rustiger werd zagen wij onze 4 koffers netjes bij elkaar naast de band staan. Ra ra ra,

Langs de douane ging zo gemakkelijk toen ze onze t-shirts zagen. Ze vonden het erg leuk en we moesten vooral bij elkaar blijven en stonden zo buiten. Toen opzoek naar een werkende ATM want die in de aankomsthal deed het niet, ook weer gelukt we hebben dollars, we moesten 1 grote taxi hebben naar het hotel dat weer de nodige wachttijd opleverde. De taxi bracht ons naar Travellodge, maar de verkeerde locatie, waardoor we nogmaals alles moesten inladen in een andere taxi naar het juiste hotel.

Nu zijn we even de stad in geweest voor een drankje en wat boodschappen, Els en ik draaien even een was in het hotel en daarna gaan we de stad in om te eten.

Morgen 14 januari de auto en matras ophalen en dan gaan we richting Mildura, wel met een stop in een motel. Het is tenslotte vakantie.

Singapore 3

Zaterdag 12 januari met de taxi naar Chinatown. De chauffer zette ons af bij de grote tempel waar ook toeristen naar binnen mogen. Een zeer grote wijk volledig versiert vanwege het Chinese nieuwjaar. We zagen een antiek winkeltje waar we zeer warm werden ontvangen. Daarna heerlijke ijs koffie en gaan wandelen langs winkels en kramen. Er was ook een plein met dansers en levende muziek.

Midden in Chinatown genoten van de lunch, bami soep voor de dames en saté voor de heren. Na vele kilometers slenteren richting de taxi standplaats en terug naar het hotel. Na een zalige koffie milkshake onder de douche voor het avondprogramma.

Nadat Ben onze vluchten voor zondag heeft bevestigd en de boardingpassen heeft geprint naar het Novotel aan Clark Quay voor een gezellige avond met John en Lynn uit Australië die op dit moment ook hier zijn. Helaas voor ons begon het de onweren en regenen, de eerste bui in een stralend Singapore. Na een poosje stopte de regen en zijn we met de rivercruise meegegaan en hebben Singapore bij nacht gezien vanaf de rivier inclusief de lichtshow nu vanaf de achterkant. De water en lichtshow hebben we dus van alle kanten bekeken. In een gezellige bar aan het water met ons allen wat gedronken.

Zondag 13 januari.Na het ontbijt de koffers inpakken en voor 12.00 uur afgeven. Daarna gaan we wat eten en drinken voordat we aan het volgende deel van ons avontuur gaan beginnen. Vliegen straks naar Vietnam, Ho Chi Min City en na een korte over stop naar Australië, Melbourne.

We hebben genoten van het mooie weer en een zeer mooi stad Singapore.