onze-droom.reismee.nl

Lake Talbingo

Vrijdag 25 januari

Na het ontbijt zijn we naar het look out point van Mt Kosciuszko gegaan, de mannen helemaal tot aan de rand om foto’s en films te maken. Ik blijf een stuk op de weg vanwege mijn hoogtevrees. Door gereden naar Kiandra, een zeer oud goudzoekersdorp, je ziet niet veel huizen meer, maar je kan een trial lopen door wat vroeger het dorp was. Naar Adaminaby voor lunch en zalige ijskoffie, hier worden we gewoon verslaafd aan. Door naar Cooma waar Els en ik wat hebben gewandeld en de mannen naar Flynn’s Yard geweest zijn. Een sloopbedrijf met heel heel veel oude modellen auto's. Terug naar de camping voor het restant van de pizza.

Zaterdag 26 januari was Australien Day en daardoor zeer druk op de camping, veel kinderen. We hebben gepland om naar Tredbo te gaan. Ik heb vroeger geskied hier dus ben benieuwd of ik het herken.

Natuurlijk eerst naar Adamaniby voor die zalige ijskoffie. De eigenaar verwelkomde ons weer hartelijk en raadde ons aan om ook naar het museum te gaan om te zien hoe de watervoorzieningen zijn aangelegd. Helaas zou het museum over een drie kwartier sluiten en besloten wij, na het nemen van wat foto’s het maar over te slaan.

Door naar Jindabah voor het nemen van prachtige foto’s en een lunch door naar Tredbo. Ik herkende er echt niets meer van. Omdat het al wat later was hebben we maar een korte wandeling gemaakt, ongeveer 3 km.

Ben had op de heenweg bordjes gezien met Kiandra en dat zou inhouden dat we een andere weg terug konden nemen, na wat zoeken een weg gevonden die 40 km korter was.

Zondag 27 januari

Na het ontbijt, klaar gemaakt door Carl, eieren met van alles er op en aan, alles klaargemaakt om naar de caves te gaan, helaas is Els bij het wegbrengen van een zakje afval gevallen. Na het verlenen van 1e hulp toch besloten om naar het ziekenhuis in Tumut te rijden voor alle zekerheid. Het onderzoek en hulp duurde ruim 2 uur. Els moet zich de komende dagen rustig houden en been omhoog, met pijnstillers en een recept voor anti-biotica naar de auto. Wij hebben vlug de boodschappen gehaald en terug naar de camping. Het regende de hele dag en het is aardig afgekoeld. We hebben karbonade met aardappelen en worteltjes gegeten.


Reacties

Reacties

Els

Mooi geschreven Marja, En jij en Ben hebben mij goede eerste hulp verleend. Ook compliment van de arts. Xxxx

Nora Langenbach

Wat vervelend voor Els! Ik hoop dat het snel betergaat.
Fijn dat het minder heet is. Dat lijkt mij toch enorm zwaar( denkend aan afgelopen zomer) Dat je niets meer herkent is begrijpelijk maar wel teleurstellend voor jou, Marja. Ik ga nu weer op de kaart kijken waar jullie geweest zijn.

Carmen B.v.O

Hello Strangers in the town, wat rot dat Els gevallen is . Wij hopen op een vlot herstel, het lijkt me niets voor Els om te lang met haar been omhoog te zitten. In ieder geval is ze bij jullie in goede handen en wordt ze vertroeteld
Een regenachtige dag tussendoor kunnen jullie ook wel goed gebruiken als afkoeling.
Morgen schijnt de zon wel weer.
Succes met de voortzetting v.d. reis !

Marja en Carl Tentua

Hi Nora. We hadden het wel verwacht dat ik niet veel meer zou herkennen. Maar het blijft een mooi land. Volgende week zien we de familie.

Jan Hengst

En de familie zit te wachten. Vol belofte klint ons hart!

Zizani Trinidad

Beterschap Els en dat het weer snel beter gaat met u. Succes verder met de reis naar de familie Marja.

Adri

Hallo. Carl. En marja. Via. Bertie heb ik jullie. VerhaaL gelezeN, geweLdIG ,, ZIJ ZAL STEEDS JULLIE VERBHAAL NAAR MIJ DOORBSTUREN! HEEL FIJN!! GENIET MAARFIJN,,, LIEFS. ADR.

Adri

Fijn dat ik dit kan zien via Bertie, fijne reis veder.

André

Hallo jullie vier van uit een besneeuwd Solingen, Marja van harte gefeliciteerd met je verjaardag. ik hoop dat jullie samen (natuurlijk met z'n vieren) een leuk dag hebben gehad.

Gerard en Sonja

Marja, gefeliciteerd met je verjaardag.?. Mooie verhalen allemaal. Wij genieten er ook van.
Groetjes aan de rest

Joke Timmers

Hai alle4. Sorry Marja ben je verjaardag vergeten, maar neem aan dat je 'm ondanks dat wel gevierd hebt.
alsnog van harte. Geniet van je verhalen en miste ze. Probeer jullie te volgen in de atlas, maar dat valt niet mee,doe m'n best en geniet van al het moois dat jullie zien en beleven. liefs Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!