onze-droom.reismee.nl

Lake Talbingo 1

Maandag 28 januari

Doordat Els niet veel mag doen na haar valpartij van zondag en het ook regent besluiten we met ons drieën eerst naar Tumut te rijden om de verband doos aan te vullen. Els blijft in de caravan en gaat op bed televisie kijken. Na Tumut rijden we naar Blowering Dam om dit zowel aan de onderkant als de bovenkant te bekijken en foto’s te maken. Dan door naar de Talbingo Dam. De Snowy Energy Supply verzorgt door water te laten lopen van het ene lake naar het andere via turbines voor energie in de Snowy mountains en omstreken. Een indrukwekkend gezicht.

Terug naar de camping om Els niet te lang alleen te laten, blijkt dat zij al onze was heeft gewassen, gedroogd en gestreken in plaats van haar been rust te geven. Als dank hiervoor heeft Marja gekookt. We besluiten om niet naar Yess te rijden om daar de caravan weer op te zetten, maar blijven tot vrijdag op deze camping in Talbingo en gaan dan gelijk door naar de camping in Sutton dicht bij Canberra.

Het was nat, koud en donker op de camping dus zijn we vroeg onder de wol gegaan.

Dinsdag 29 januari

Van James de eigenaar/beheerder van de camping Lake Talbingo hebben we leuke suggestie gehad om vandaag te gaan rijden. Op een A5je heeft hij een route getekend die door niet veel toeristen zal zijn gereden. Het gaat een stuk beter met Els en na het verschonen van het verband zijn wij vertrokken richting Mount Selwyn. Aan de hand van mijn herinneringen zou dit volgens James het ski oord kunnen zijn waar ik als kind heb geskied. En dat klopte. Het is erg veranderd en gemoderniseerd, maar nog wel herkenbaar. Vandaar via een dirt road, dit was genieten voor Ben, naar Tumut Ponds. Hier zijn we allemaal uitgestapt voor foto's. Helaas waren er veel horzels en zijn Els en ik de auto ingevlucht. Els is naar het einde van de weg gereden en ik terug tot aan de mannen. Grote hilariteit. Naar het plaatsje Cabramurra voor koffie en lunch, hier is ook alle informatie te krijgen over de Snoet Energy Supply. Daarna via diverse binnen- en dirtwegen naar de highway met ontzettend veel mooie uitzichten. Op de Long Plain road zagen we zeker wel honderd paarden en mooie foto’s bij de Blue waterholes. Daarna deze hele weg terug naar de highway om naar de camping te gaan.

Woensdag 30 januari

We zouden vandaag naar de Yarrangobilly Caves gaan maar moesten eerst naar Tumut voor een paar boodschappen en natuurlijk onze ijskoffie. Tijdens het benzine tanken ziet Ben dat een van de achterbanden zachter is. Constateert dat er en schroef inzit. Dat wordt dus zoeken naar een bandenrepair zaak. De eerste heeft geen tijd tot na 16.00 uur, de tweede is gesloten. Gelukkig kon de derde ons direct helpen, maar ja dit kost tijd. Terug naar de camping voor een late lunch en daar hebben we besloten om maar niet meer naar de caves te gaan. Gelukkig want het begint ontzettend te regenen en onweren. Els gaat de lakens wassen. Ben gaat een horraam repareren, Carl luistert naar muziek en ik schrijf mijn blog in afwachting van droog weer.

Ucki and Tony

Looks like little hiccups are following each day!!!

Horst

Van alles meegemaakt de laatste dagen, zo te zien. Bloedheet - ziekenboeg - regen en koud - ijskoffie - mooie uitzichten - goede en "slechte" wegen - lekke band - huishoudelijke klusjes zoals wassen - een raamhor herstellen - regen en onweer en ja natuurlijk ook muziek luisteren; kortom, jullie zitten er helemaal in. Geniet van de mooi dingen en veel plezier.
Groetjes Ilse en Horst

André

Ik denk dat dit ECHT 102% VOL OP genieten is. Ben ik jaloers neeee. Ik kijk net naar buiten woensdag 30.01 12.40 en wat hebben we sneeuw, ben ik helemaal niet blij mee.