onze-droom.reismee.nl

Canberra - herinneringen

Zondag 3 februari

We zijn laat opgestaan vanwege het feest van gisteren bij John. De verrassing gisteren was heel groot toen bleek dat er zeer veel familieleden aanwezig waren. Mijn verjaardag is de geschiedenis ingegaan als reden om een familie bijeenkomst te regelen met zoveel mogelijk neven en nichten erbij. Eerst in een foodmail koffie gedronken met een aantal familieleden en daarna zijn we naar Deakin gereden naar ons oude huis. We hebben leuke foto’s gemaakt. Ook de shops gevonden. Door naar Narrabundah naar onze oude straat en tevens de winkels.

Maandag 4 februari

Op naar Mount Ainslie. Van het Ainslie Hostel, waar wij in 1966 zijn aangekomen, bestaan nog wel barakken en het hoofdgebouw. Er zitten nu mensen in die veel hulp nodig hebben. Mochten niet naar binnen, maar hebben wel stiekem een foto gemaakt. Vandaar naar de look-out. Vanwege het zeer mooie weer konden we heel ver kijken en heeft Carl zeer mooie video’s gemaakt. Ook de shops bezocht. Toen na een heerlijke kop koffie naar het huisadres van oom Jan en tante Sjaan in de Busbystreet. Na de lunch naar ons huis in Page. Helaas zijn de bewoners hier niet gediend van mensen die foto’s maken en moet dit dus stiekem, van de shops in Page is niet veel over.

Woensdag 6 februari

Deze dag gaan we besteden aan cultuur. Eerst naar het nieuwe Parlementshuis. Na enige tijd zelf van alles bekeken te hebben zijn we aangesloten bij een rondleiding. Geweldig zoals het verhaal vertelt werd met hier en daar een grap. Daarna gelopen naar het oude Parlementshuis, nu een museum. Ook een blik geworpen op het Aboriginalkamp. Een protest tegen alles wat niet Aboriginals is. Doorgereden naar Anzac parade. Langs een aantal monumenten gelopen van allerlei oorlogen. We hadden van iemand gehoord dat als je voor 17.00 uur bij het War Memorial bent je de “last post” kunt meemaken, elke avond wordt een andere militair herdacht. Wij waren er precies op tijd met een mooie plek voor foto's. Indrukwekkend.

Donderdag 7 februari

Deze dag staat in het teken van mijn oude werk. Van J.B. Young ltd weet ik dat het bedrijf niet meer bestaat, maar bij de bibliotheek weet men mij te vertellen dat het bedrijf diverse keren is overgenomen. Ik krijg het op papier mee. Bij het Sidney gebouw gezocht naar de milkbar waar ik gewerkt heb. Helaas weet ik de naam niet meer alleen de eigenaar “Doug”. Zeer veel bekende details gezien. Na de lunch ook nog even het theater bekeken waar Ma heeft gewerkt. Weinig veranderd. We zouden nog een vaartocht gaan doen op Lake Burley Griffith, maar volgens internet zijn er geen tochten meer, dan maar lopen langs het water. Plotseling ziet Els nog een bord staan met een korte tocht over het water. Heel gezellig met een kapitein die nog leuk kon vertellen ook, na een uurtje stonden we weer aan wal.

Vrijdag 8 februari

We moeten vroeg op voor een rondleiding over het Space centrum in Tidbinbilla. Een vriend van onze neef Pieter geeft ons een privé rondleiding. Geweldige ervaring om mee te maken. Op de terugweg kwamen we langs de Cotter rivier, waar wij als kind gezwommen hebben. Er is veel veranderd maar toch zagen we veel herkenningspunten. Na het ophalen van de bestelde nieuwe koplamp, naar Laz en Jos voor het repareren van de koplamp en aansluitend een zeer gezellige bbq.

Els

We hebben toch een prachtige reis met z'n viertjes hé. En genieten met volle teugen

Nora Langenbach

Wat een prachtige verjaardag heb jij gekregen, Marja. Eentje om in te lijsten. Fijn dat er toch nog veel herkenbaar was van vroeger.

Carmen

Een super vakantie en wat een leuke belevenissen allemaal.
Fijne voortzetting !