onze-droom.reismee.nl

Sydney

Zaterdag 16 februari

Na een zeer rustige zaterdag met een korte wandeling en het doen van de boodschappen voor de komende dagen maken wij ons gereed om morgen in te pakken en te gaan rijden.

Zondag 17 februari

Na het ontbijt maken we de caravan gereed km weer te gaan rijden en pakken we de annex in voor onze rit naar Caravanpark Lane Cove. In Penrith gaan we naar een Westfield shoppingmall voor koffie en wat rond te wandelen omdat we te vroeg zijn om te arriveren bij de camping, we kunnen met ons vieren steeds vlugger alles opbouwen en zijn daarom op tijd klaar voor het warme eten. We hebben een fijn plekje, niet te ver van de toiletten en kampkeuken. Lekker in de schaduw want vandaag schijnt de zon.

Maandag 18 februari

Omdat de weerberichten voor vandaag goed zijn besluiten we om allerlei buiten activiteiten te gaan doen. Zoals naar het operahuis, helaas is er geen plek meer bij de rondleiding, maar dan doen we deze op een andere dag. Wel maken we een vaartocht door de haven, helaas vliegt Carl zijn lievelingspet van Ford van zijn hoofd de haven in. Ook maken we een wandeling over de Sydney Harbour brug en weer terug. Wel over het gewone deel en niet de boog. Ik durf dit niet en Ben en Els hebben het al een keer gedaan. Daarna nog een wandeling door The Rocks waar wij een gezellige tent vinden voor het eten van een pizza. Mooie avondfoto’s gemaakt. Wij reizen als we in Sydney zijn met het openbaar vervoer. Alleen doordat het station North Ride bij de camping gesloten is mogen we met een speciale bus tot het eerste treinstation Chatswood. Heen naar de stad gratis, maar terug moeten we wel betalen, maar ja het kost haast niets merken we.

Dinsdag 19 februari

Met de bus, trein en bus naar Bondi beach. Er staat heel veel wind en we worden gewoon gezandstraald. Na het nuttigen van de lunch besluiten om naar Kings Cross te gaan. Hier zijn wij in het verleden ook geweest maar volgens de locale VVV is er zoveel veranderd dat wij het vermoedelijk niet terug kennen. Zowel Ben als ik herkennen een paar gebouwen maar dat is alles. Na het drinken van een biertje in een pub besluiten we de trein te nemen naar Chatswood. Daar besluiten we omdat er een aantal Chinese restaurants zijn om Bami te halen om op de camping te eten. Helaas geen succes, het was niet zo lekker.

Woensdag 20 februari

Omdat het snachts al veel heeft geregend en de verwachting voor de dag ook niet geweldig is besluiten we er een mall dag van te maken. Els en ik laten onze gezichten onder handen nemen en Ben gaat als laatste naar de kapper. Tussen de middag vinden we een food market waar een aantal Chinese en Thaise restaurants zijn. Hier hebben we zeer goede Chinese nasi goreng en bami goreng gegeten. Jammer dat we deze restaurants de dag er voor nog niet hadden gevonden. Daarna nog een poosje door de mall gelopen. Met de bus terug naar de camping en daar s-avonds brood met ei, gegeten.

Donderdag 21 februari

Aangezien we het niet zien zitten om weer een dag binnen te moeten door brengen vanwege het slechtere weer besluiten we om met de auto naar de nieuwe Dutch shop te gaan. Deze shop zit hier al sinds 1992 en wij proberen informatie te krijgen over het adres van de oude Dutch shop die wij kennen op de Old Military Road in Dee Why. Helaas werkt de Nederlandse mevrouw er pas 20 jaar en weet het niet. We rijden toch naar de Old Military road maar er is niets meer te vinden. Alleen nog woningen. Omdat we met de auto zijn rijden we naar Ikea om kopjes te kopen. Carl wil al een paar dagen gehakt eten en we doen dit met de beruchte Zweedse meatballs, puree en boontjes. Alle was gewassen, inclusief de lakens en gedroogd. Helaas geeft de droger problemen en moeten we soms in de regen twee keer terug om weer geld in te gooien. Kost wat maar dan is alles weer schoon.

Vrijdag 22 februari

Helaas zijn de weersberichten weer niet zo goed en besluiten we naar het operahuis te gaan voor de rondleiding. Zeer geslaagd, graag hadden Carl en ik een voorstelling bijgewoond maar die waren er op dit moment niet. Vanwege de regen vlug een burger bij McDonald gegeten en met de trein naar Chinatown. Er zou een markt zijn maar door de vele regen waren er veel kramen leeg. Bij een winkel wel plastic poncho’s gekocht. Zo probeerden we droog te blijven. Toen we met trein in de beurt kwamen van Milson Point scheen de zon en namen we een zeer vlugge beslissing uit te stappen en naar het lunapark te gaan. Dit was er al toen wij in Australië woonden, vlug wat foto’s gemaakt en helaas begon het weer hard te regenen. Vlug de trein en de bus teruggenomen naar de Camping.

Zaterdag 23 februari

Ook voor vandaag wordt regen opgegeven maar we besluiten om naar de Paddy en Glebe markten te gaan. Het wordt een zeer bijzondere reis want niet alleen het station North Ride bij de camping maar ook station Chatswood is gesloten. Na veel vragen en overstappen bereiken we Glebe markt. Tot onze verbazing is dit een open markt waar weinig te schuilen is voor de regen. Na het eten van een broodje gaan we op weg naar de Paddington markt of voor de Aussies de Paddy markt. Deze overdekte markt heeft iets weg van Beverwijk en we amuseren ons best en er wordt van alles en nog wat gekocht aan souvenirs. Ook vind Carl weer een Ford pet. Els kookt bami.

Els

Leuk en volledig omschreven

André

Weer met veel plezier gelezen en goed de vaart de in.

Rien van Loon

Goed geschreven ! Leuk om jullie te volgen!

Sonja en Gerard

Gezellig verhalen weer. Hier is het lente. Ook leuk.

Horst

Wat een activiteiten allemaal als je, zoals ik even het reisverslag niet leest. Veel gezien weer en zowel regen als zonneschijn gehad. Hier in Nederland is het ook mooi weer voor de tijd van het jaar. Nog veel plezier en de groeten van Horst & Ilse.

Zizani Trinidad

Weer leuk om te lezen en jullie zo te mogen volgen

Nora Langenbach

Na de hitte een hoop regen. Jammer, maar gelukkig kunnen jullie ook een hoop binnen bezichtigen. Leuk om allemaal te lezen..