onze-droom.reismee.nl

Shellharbour

Zondag 24 februari

Vandaag gaan we inpakken om richting Shellharbour te rijden. Voor 10.00 uur zijn we al klaar en kunnen vertrekken. Het was al de hele ochtend dreigend bewolkt en op het moment dat wij net klaar zijn gaat het druppelen. We zijn gestopt bij Warragong voor koffie en boodschappen voor de komende 2 dagen. Het lijkt wel of we veel boodschappen doen maar we hebben maar een kleine koelkast en niet veel opbergruimte in de caravan met ons vieren. Na het opzetten van caravan en tent naar het strand gelopen om even de kust te bewonderen. Ziet er goed uit en we gaan zeker zwemmen. Heerlijk zalm gegeten.

Maandag 25 februari

In New South Wales krijg je 10 cent voor elk leeg blikje of flesje dat je inlevert. Zo proberen ze zwerf afval tegen te gaan en we hebben de afgelopen weken weer voldoende gespaard en gaan op zoek naar een inleverpunt in Shell Cove.  Helaas is deze er niet meer en gaan we naar Oak Flats. Uiteraard drinken we hier weer onze iced coffee of Long black. Dit is koude zwarte koffie met veel ijsblokjes. Hierna hebben we nog rond gereden en gelopen in Shell Harbour. We zagen een grote groep pelicanen bij de haven. We gaan nog door naar de andere kant van de haven waar ook een grote camping is en lopen daar heerlijk over de rotsen en het strand. We besluiten om nar ar de camping terug te gaan omdat het heerlijk weer is en lekker in zee te gaan zwemmen. Uiteraard moeten we eten en heb ik rijst met sajour boontjes en babi ketjap gemaakt.

Dinsdag 26 februari

We besluiten om vandaag de “Grand Pacific Drive” te rijden, na wat zoeken vinden we de bordjes en rijden een leuke route. Er wordt gestopt voor koffie in Thirroul. We rijden deze weg af met verschillende stop punten om mooie foto's te maken, o.a, bij de Sea Cliff Bridge. Dit is een heel bijzonder stuk weg die als een brug door de zee loopt naar de volgende berg, geweldig om de zien. Ook komen we bij een stukje strand waar een zwembad is gemaakt dat gevuld wordt door het zeewater. We hebben geen badkleding bij ons en besluiten om alleen wat rond te lopen. Daarna de route terug rijden en op zoek naar een plekje om te lunchen. In sommige plaatsen zijn geen restaurants open of er kan niet geparkeerd worden en zo komen we weer in Thirroul terecht bij een klein zaakje genaamd BH die heerlijke verse broodjes maakt. We rijden de route verder tot aan Kiama voor een bezoek aan The Blow Hole. Dit is een gat in de rotsen waar door de kracht van de Oceaan water hard naar boven wordt gestuwd.

Nora Langenbach

wat een mooie reis maken jullie toch. ik volg alles zoveel mogelijk op de kaart. Dit stuk is schitterend!

Rob Moens (ex.bandlid Match met Carl jaren 60-70)

Hoi vrienden, groeten uit Neeeee-derland. Leuk dat jullie het fijn hebben. Pas goed op jullie zelf en geniet ervan. En Carl geen sathé van Kangoeroe hè... Tidak enak! Groetjes van Rob en Hedwig.